Om mormor bland annat


Vackra Catherine Deneuve.

Förkylningsblåsor och lite för salta popcorn. Min mormor (världsbäst!) fyller år idag och jag har ännu inte sagt grattis. Fast ringt har jag. Samtidigt som alla andra gissar jag. Upptaget, upptaget, inget svar. Och nu. Kvarti tio känns liksom lite sent. Och jag känner mig lite rutten. Men imorn så.
Och så kämpar jag med annat. Det som aldrig tar slut känns det. Någon sa Talangfull men omotiverad. Och jo, det stämmer nog in på mig i detta fallet.
Och så är jag trött för jämnan. Ögonen faller ihop på ljusan dag. Jo, jag vet. Jag sover för lite. Och blir febrig av det.
Och får jag be Stockholm vara så vänliga att inte ringa upp mer ty det börjar bli tröttsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0