Om godis före maten




Vi har täcket i soffan, kisse och jag. Kisse tänker Sovsäck, vad kul! och kryper långt in. Hon har sömnig andedräkt och luktar lite som akvarium. Och jag äter godis före maten.

Idag fyller vi:et två år och kisse är ett halvår gammal imorgon. Vi åt så himla gott på fik och köpte medelhavsjorgobbar billigt på omvägen hem. Och nu drömmer jag om en orangeröd kofta.
Konstnären har en stor kväll ikväll. Och hans ungdomar förstås, jättespark och hålltumme till alla såklart. Romeo & Julia premierar ikväll, kl 20 i stora salongen på Lokstallarna i Karlshamn. De som inte vet vart fredagkvällen ska ta vägen vet nu. Ni har en timme på er. Mycket nöje! Jag, jag ska se dem imorn. På Myllret!

I micron surrar en grönsakslasagne, den bästa. Vi ska se Big Brother och sy hela kvällen, kisse och jag och täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0