Om storstadshelgen som inte blev

Konstnären är i Malmö. Den enda som kom i väg. Konstnärens ena bror är också konstnär. Han ställer ut på GalleriGordon i Malmö och hade vernissage. Igår. Tanken var att vi skulle farit, Konstnären, jag och Konstnärsmamman och Konstnärspappan, för att fira vernissaget och Konstnärsmammans fölsedag. Och nu ligger alla sjuka, förutom Konstnären då, som kom iväg.
Och jag som har saknat och sett framemot. Malmö i mitt hjärta, säger jag bara. Utställningar, kall skånsk luft, människor och uterservering mitt i smällkalla vintern. Och sitta och läsa på en ensamfika på Gökboet skulle jag kunna döda för nu. Nu när jag ligger nerbäddad med trötthetsfeber.
Jag har checkat in hos mina föräldrar. I huset med solljuset och orkideerna och tulpanerna. Och sover. Ser Wallanderfilmer, tar varma bad och sover. Mest så och fruktansvärt välbehövligt. Och jag känner att jag ligger lite efter i mitt arbete. Nästa vecka blir hetsig. Ska ställa väckarklockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0