Om vildrosor


Jag tar in rosor från gården och ger blanka fan i om man får, det finns ju hundra till på busken. Så blandar jag jordgubbsaft (fast jag egentligen önskar mig bubblande eller rosa vin i kartong) och längtar lite efter det som kommer efter premiärföreställningen. (Hej föreställningsmånad!) Lägger upp tröttonda ben, streamar dagens Hem till gården och kan inte låta bli att känna mig litelite ledig.
Vi har för tusan målat scenen idag, hela scenen, allt som hittills är byggt är nu också målat. Mina armar och ben är prickiga av grå lasyr.
Jag tror sommarens bästa repetition var idag. Då vi gick vår väg från scen en stund och bara pratade om det som inte syns. Svarta änkan fick bli lite mänsklig och Robert har lärt mig att landa.
Ikväll ska jag göra klart den dära hatten som inte ville bli större, det får liksom vara så länge den passar. Och så ska jag fundera ut. Var i manus man bäst ser spöket av älskade Athos de Fere.

Och till den som undrar vad allt handlar om. Biljetter här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0