Om att skrapa triss och att inte bo på landet

Jag har inbakad fläta och linnekjol. Vi gick en runda och fikade. Jag köpte halva staden. Idag kändes det som så. Slutetpåsommar-rean. Nya hela nattkläder och skolstartskofta. Braatthameninteviktigt.
Och så köpte vi en triss-lott.
Om vi blir rika tar vi körkort och reser bort och betalar livsskulden till se-ess-enn och sparar resten sen. Jo jo.
Jag saknar ett lantställe. Jag har många landet kläder men inte något land att flytta till på sommaren. Med tystnaden och en sjö runt knuten. Eller grusvägskröken. Lyssna på mig va. Som om jag vore stadsbo. Hamnstaden är knappast stor. Vi ser bokskogen från vardagsrummet och havet från takfönstret i ateljeen. Inte bor vi i storstaden. Inte är landet "landet" jämfört med hur vi annars bor.
Oscar Danielsson på Malmefestivalen. Beslutsångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0