Om klumpen i magen

Vi flyttar nu. Vi gör det fan. Och det känns så in i Herregud-i-London bra. Nu ekar det på vinkelgatan. Bara stora möblerna kvar. Sista lasset går på lördag. Helst vill jag att det vore nu. Jag längtar mer till dess än till Kurt kokar skallen-premiären kvällen innan.
Vi har börjat nu förresten, på riktigt. Med Narniaarbetet och kostymerna kommer bli fantastiska. Jag och Clara tog tåget till Viktoria, jobbade som tusan med alla färgscheman och formskisser. Allt är klart för regissörsmötet. Sen gödde Viktoria oss med soppa och semlor och sen åkte vi hem igen. Effektivitet framför allt.
Det här var ju bara roligheter. Klumpen i magen då? Den orsakas av en enda person och den sitter stadigt fast och gör mig illamående. Blotta tanken hemsöker mig som onda andar (benämns vad övrigt är i Narniamanuset som 'Assorted uglies'). Och jag överväger att inte spela i sommar.
Man kan inte säg åt någon att denne inte är önskad och då är det istället jag som får sluta. Det fungerar ju så. Tyvärr. Kanske berättar jag den bakomliggande historien någon gång.
Och ja just det nu kan våren få komma när den vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0