Tjuguandra april

Jag ser på Mumien och tar igen mig. Fantastiskt, jag har sett den ett tiotal gånger förut och inser först nu att filmen har en handling. Jag har inget att ta mig för, inget jag orkar göra. Ingen som underhåller mig. Jag trycker i mig C-vitamin och väntar på livstecken från K.
Det har varit en händelserik dag; jag har snorat otroliga mängder, varit på Kajplats 305, brunchat med Dan på K3, farit på pakethållare till Drottninggatan 1 på öster, hyrt en bil, hälsat på Gert på MAF och kollat på scenografinfin, roadtrippat till Svågertorp och köpit virke och beslag, suttit i bilkö efter en rysk schamporeklambil, hostat för kung och fosterland och nysit som en hel karl, installerat mig i verkstaden, smygtittat på Radiotjänst och den magiska revolvern, skrämt livet ur Hedvig med mina förkylningsljud och gått hem i förtid, vart på apoteket, hunnit dammsuga, trycka i mig fem gånger rekommenderad dagsintag av C-vitamin, eftermiddagssova och handla förnödenheter. Och nu sitter jag här och känner hur den lilla energi jag har kvar rinner ut genom tårna. Jag borde duscha och diska. Frågan är när han kommer imorn. Om han kommer.
Jag har kollat kontaktlistan i min Facebookchat var femte minut sedan jag kom hem. Jag är en tönt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0