Om Honmonstrets håla

I lägenheten på Vinkelgatan har vi hysdjyr av Honmonstermått.
Häromdan stod jag i duschen va. Vände mig efter schampoflaskan i nischen, reste mig och DÄR! var den. Mitt i ansiktet, eller nära nog, och stor som en handflata och alldeles brun. Jag svär lite på att den väste åt mig. (Thhhfffsss!)
Eeek! skrek jag och skuttade ur duschen med stillastående hjärta och hyperventilerade åt en riddare att komma.
Såna här spindlar finns bara i utlandet! sa Konstnären chockad och jag menade att det var decenniets underdrift.
I rymden. muttrade jag och droppade på badrumsmattan.
Konstnären gjorde en insats och drämde ihjäl rymdmonstret. Den asstora finns-bara-i-utlandet-rymdvarelsen. Om en vecka bor vi inte i en hyresrätt där spindlarna är större än de betalande hyresgästerna. Hoppas jag och sväljer hårt. Jag hoppas katterna ska hålla odjuren i schack. Djuren verses odjuren. Hoppashoppas. Jag lider snart av klent hjärta. Inte bra att hoppa högt och gå på spänn var dag, var natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0