Om fredagkvällen


Om fredagskvällen kan man laga middag eller bli bjuden högtidligen eller i all enkelhet på detsamma. Man kan gå på bio eller sitta hemma framför Idol. Ta en bastu eller vara i ett helt annat land. Pulvermos, slagsmål, öl eller dans. Kanske filt och tvättstugetidstimer eller leka att man är på flykt nånstans. Somna tidigt i feber ellerpåen stol på en fest med folk man inte känner. Vara spontan och ta ett hål nånstans. För att sedan gå på nation och nyktra till i kön och aldrig komma in. Man kan syssla med olika sorters pizza i en taxibil (kareta) eller vara hemma med barnen.
Mycket kan man syssla med en fredagkväll. Och mer därtill. Fredagsnöjen.
Jag för min del jobbar till midnatt eller så. Rättelse, jag är på jobbet. Jobbar mycket lite. Väntar mest på att det ska komma in nytt från labbet. (Det är alltså foton och tryckpressar jag sysslar med. Inte experiment och möss och sådant. Även om båda innefattar vita rockar och handskar emellanåt.)
Så just nu dinglar jag med benen och inväntar restordrar. Jag frågar runt om jag kan hjälpa någon med något. Inga bifall. Alla håller hårt i jobben. Det är ont om dem om fredagkvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0