Om livet efter detta


Nu är det slut. Vi packar ihop. I lördags. Spelade vi sista föreställningen av De Tre Musketörerna på Karlshamns Kastell. Fest hela natten ungefär och sen upp igen med solen och fågelkvittret och riva halva härligheten.
Vi, mamma och jag och några tappra festöverlevare på ön, packade all kostym i lådor och lastade i Brum-brum så att hon nästan sjönk.
Idag är det onsdag. Tredje dagen då jag beger mig till Teatern för att stå och tvätta hela hela dagen. All kostym ska tvättas värenda liten bomullshandske och pipkrage. Och så lasset till kemtvätten.
Och solen och värmen ger sitt yttersta och jag vill ligga vid en sjö. Hellre än att hänga i fuktiga rum i jättehuset där luftkonditioneringen tog semester med vaktmästarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0