Om måndag


Vi leker i soffan, katten och jag, tills en utav oss tvärsomnar.
Jag hemma idag hos kisse och får inte mycket gjort, känns det. Tiden tar slut alltför fort. Skomakaren och färghandeln. Det är väl det. På min lediga dag. Mja, inte helt ledig. Jag jobbar ju.
Annars tvättar vi badlakan, bjuder Tles på kaffe som tack för kärleksmumsen och killar pelargonerna under hakan. Jag försöker på upp livsglädjen hos födelsedagsVeronikan från mamman och pappan, den vackra som ser ut som hälften pelargon hälften viol. Jag antar att man får fjäska för fröken.

Och så fönstershoppar jag böcker och film. Nåt kul måste man göra med skatteåterbäringen. Som vanligt köper jag inget. Jag spenderar bara om nån annan säger att jag får, fastän jag egentligen inte alls behöver godkännande. Man blir kanske knasig av att ha det knapert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0