Om optik och brittisk romantik


Most of the time I just want to staple things to her head / Shazza, my friend, likes to say fuck alot /...has bottom the size of Brazil / Bridget Jones, wanting sex goddess with a man between her legs


Det är lördagkväll och jag har episk huvudvärk. Pannan hettar och glasögonen känns tunga. Och jag tänker att ett par glasögon till, ett par lättare och linser kanske får vara värt dyra sura slantar.
Konstnären serverar lättöl i vinglas och pojkarna tecknar superhjältar. Och jag hasar ner mig i soffan med övertrötta kissen. Och ser på Bridget Jones Dagbok. Världens bästa film om man inte mår och inte orkar. (Varför hittar jag inte boken på svenska?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0