Publiktack

Svarpåkommentarfunktionen verkar ha lagt av. Till 'Publik': Tack!

Hej. Jag är så trött. Imorse vaknade jag ganska sent. Lite i nie. Kroppen lydde inte och vi låg kvar till halv elva, kroppen och jag. Jag antar att jag får passa på att känna mig helt slut medans jag kan. Jag slipper ligga och räkna ut om jag har råd att sjukskriva mig, om det är värt att lyssna till kroppen när man måste betala hyran. En av få fördelar med arbetslösheten. Man ska alltid vara positiv, det säger alltid mamma. Jag lyssnar på min mamma, fastän jag inte vet om det. Förrän i efterhand.
Idag har jag letat efter Romeo och Juliet med ljus och lykta. Jag har druckit mer kaffe än min magen tål och blivit bjuden på godaste pizzan i staden K av en utav mina teaterpappor; Mag. Vi analyserar nästa projekt. En liten turnérande sak som utspelar sig på en lägenhet i en stubbåker, ett rum utan väggar i ett grustag. En drogad konstapel dansar naken i skenet av sin fåtölj. Det är så abstrakt så jag funderade för en sekund om vi inte skiter oss i näven med det här. Jag struntar i vilket. Jag är i riskzon för att bli långtidsarbetslös, som det så fint heter. Jag har hellre roligt och lever teater istället för att ligga mossbelupen på sofflocket. Så: Se mig efter nyår i Främling (arbetsnamn) i sitt uruppförande på Teatersmedjan.
Ikväll trallade jag och kära Sambo till Lilla blå huset på Regeringsgatan. Vackraste lägenheten jag varit inne i 'i hela mitt usla barnaliv', för att citera fru A. Lindgren. Lotta och CG bjöd upp till äblakagemoffins och vaniljsaus. Vi läste Svensk-Blekingsk ordbok och lekte rösnästa brittiska sherrytanter. Fantastisk dryck by the way, bra för hjärtat, och annat man kan inbilla sig för att berättiga dyrt onsdagsdrickande. En upptäckt, i vilket fall. Tack kära Claes. Vi tittade på foton från förr, jag sneglade extra mycket på min K i Jumjumdräkt och tänkte på kärlek och att jag snart ska till Malme igen. Vi pratade om tovigt hår, om att få barn när det inte gör nåt, om I väntan på Godot och om knasiga föredettor och vips var klockan efter ett på natta.
Jag sitter uppe för nu kan jag liksom inte sova, efter sherryn och friska promenaden hem genom stilla kalla staden är jag rödnäst och förvånansvärt pigg.
Imorgon tar jag tåget till K och Malme, jag borde sova nu så att kroppen lyder imorn. En tanke håller mig kvar. Jag har insett nu att åtminstone två tre styckna läser mina krumelurer och banaliteter här. Hur tusan hitta ni hit egentligen? Det är så spännande att veta. Att få kommentarer av 'Publik' tillexempel var som att hitta liv i rymden. Shit det finns folk som läser mig därute, förutom de jag vet om redan. Typ H, L och Sambo.

Jag önskar mig en SodaStream i julklapp, om mamma har råd. Godnatt. ♥

Kommentarer
Postat av: Publik

:-) Det undrade min sambo också. Det började med att jag blev ganska tagen av Hem till havet. En massa tid över (nåja...), svårigheter att prioritera, stor nyfikenhet och adsl kan leda en vart som helst.

"En drogad konstapel dansar naken i skenet av sin fåtölj." Härligt. Keep it up!

2009-11-12 @ 12:18:36
Postat av: Regina

Ha! Nu funkar det!

Har du ingen egen blogg?

2009-11-13 @ 12:01:06
URL: http://karakungen.blogg.se/
Postat av: Publik

Nej, men det vore kanske något, eftersom det skulle bli den mest intressanta bloggen på nätet, för mig :-) men tanken försvinner någonstans mellan "vem bryr sig" och "hur ska man hinna det också". Då har jag bortsett från frågan om vad den skulle handla om.

2009-11-14 @ 08:29:15
Postat av: Regina

Starta en för tusan, bara skriv, jag skulle läsa :-)

2009-11-14 @ 15:13:50
URL: http://karakungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0