Jävla John

Jag läser en bok. Jävla John. Det handlar och svensk versus brittisk sextiotalskultur. Det handlar om John Lennons leda, hat, kroniska whiskey-cola intag och ständigt erigerade kuk, den senare tillägnad sin swedish mistress Gotcha German (Katja Gehrman) som han, så småningom, råkar belägra i ett oförsiktigt pessarlöst ögonblick. Det handlar om Katja Gehrmans musikstudier, ryska röda vardagsrumsmatta, hennes långbenta självständighet och oförklarliga dragning till en kort, brittblek, kroknäst, långhårig, gift engelsk popidol utan hår på bröstet.
Det är grå, rolig, dramatisk, vulgär och sarkastisk kioskerotik. Eva Dozzi kan skriva. Och jag kan läsa. Jag kan inte sluta läsa!  Jag ska upp om tre timmar och föttifem minuter, jag borde lägga ifrån mig boken. Jävla John! Boken gör rätt för sin titel. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0