Söndag

Söndagsvarande. Idag har jag varit rekvisitör. Jag och Tess lekte utflykt och for till Ronneby Brunn för att shoppa bättre begagnade böcker på loppismarken. Vi tummade på att åtminstone halvhjärtat också leta efter rekvisita till Hem till Havet. Mat och resultat: Vegoburgare och uteslutande HtH-fynd. Mjölkakanna och rosenknoppskoppar. Ingenting hittade vi till oss själva.
Nu är det kväll och ingenting händer. Här är långsamt och jag är ganska nöjd med det. Jag har strukit ytterligare tre punkter på rekvisitalistan. Jag har förfalskat tre stycken brev. Och nu sitter jag här, på min sovande bak, med London Ink suckande i bakgrunden och en kall cola på fönsterbrädan. K har flyttat. Honom ser jag inte längre förrn i slutet på veckan. Jag funderar på att rita honom.

För sju och en halv månad sedan blev jag femton för en stund gjorde en lista i min stilla ensamhet. Nu gör jag den igen. Med viss modifikation, saker har hänt.
Namn)  Regina Betty Wiola
Alias)  Ena halvan av 'Utter och Hamster'
Ålder)  23 år och tre månader
Bostad)  Vinkelgatan 24
Tycker om)  Teater, fotografering, hattar och kalla, koffeinhaltiga drycker. Svenska svartvita filmer, duggregn, myggbett och fönstershopping. Stiftpennor, maskmakeri, skor, dansk design, kattor och ponnys.
Avskyr)  Stress, elakheter och kärlekstjuvar
Bästa minne)  Springa naken från Nytorpsbastun ut i stjärnklara sommarnatten, ner i ljumma sjövattnet.
Sämsta minne)  Jag har förträngt det som nånsin tyngt mig.
Kärleksliv)  Karl David Ingvarsson
Klädstil)  Bohemiskt och bekvämt
Komplex)  Inget jag erkänner
Vad jag har i fickorna)  En hårsnodd och en tjuga.
Jacka)  På hängaren i hallen
Bästa personen)  Jättefina K.
Sämsta personen)  Karlsson på taket. Hemsk kille.
Drömyrke)  Officiellt maskör och perukmakare. Inofficiellt skådespelerska.
Det första jag ser hos en kille)  Ansikte, ögon, händer.
Det roligaste jag gjort)  Äventyrens Ö och Hemligheternas Tid
Piercingar)  En i var öra
Tatueringar)  40 cm långt ärr. Det får räcka.
Samlar på)  Knappar, kolesterol och dåliga erfarenheter
Ljust eller mörkt rum)  Mörkrum
Vad jag gjorde vid midnatt)  Bastade med härliga vänner
Godis)  Tuttifruttis
Äter inte)  Kött
Kläder just nu)  Stuprör, tunn vit skjorta och virkade tofflor
Musik just nu)  Alltid Monica...
Sommarplaner)  Karlshamn, sommarteater; 'Ödets makt'
Vilken annan tidepok skulle jag vilja leva i)  1940-50 talet
Fisk eller badkruka)  Fiskkruka
Längd och vikt)  163 och 52
Favoritväder)  Vårvärme
Instrument jag spelar)  Fiol, viljan är dock större än fliten
Bästa bok)  Jävla John, eller vadsom helst av Mons Kallentoft.
Bästa film)  Hillman-serien, Amelie, Mamma mia, Roseanna, Maria Larsson... Allt beror på tillfället.
Första kärlek)  Ligger ganska lika mellan Fat Polly och fina K (första gången)...
Stjärntecken)  Oxe
Superkraft)  Städa som Mary Poppins
Stök eller välstädat)  Lagom e bäst
Antal syskon)  Noga räknat: 0
Anser du dig vara en stark person)  Ja, när det krävs av mig
Röker)  Bara när jag är stygg
Alkohol)  Finöl, boxvin och billiga drinkar
Kaffe eller te) Båda
Hur mycket cash har jag på mig)  Tyve kroner
Vem ligger 4:a på missade samtal-listan)  Mamma eller pappa.

Ikväll sover jag ensam, och imornkväll och i övermorgon. Det blir en tuff avvänjningsperiod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0