Värk och väckelse

Magvärken är biblisk. Hur många plågor var det herr gud sände över Egyptiens land? Dom missade nog att nämna en. Mensvärken. Den gör mig svag och otrevlig. Satanshelvetesatan. Därav mitt hemmavarande. Därav sexti sangtimeter halsduk, två sällskapsresor och tre kapitel Sommardöden. På soffan låg Regina för döden. Reginadöden. Rastlös och småhög tog jag två bussar till Mobilia för att pigga upp mig själv. Jag hittade Vero Moda-rea, ICA-cola, en dammvippa och ett välfyllt apotek. Allt en flicka kan önska sig.
Sen for jag hem och somnade. Täcke i soffa är underskattat. Här sover jag nog inatt. Jag och Mons Kallentoft och vinterns sista månad under mitt randiga täcke i min randiga soffa.
Suck och håhåjaja. G har gjort mig uppmärksam. Väckt mig. Jag längtar så innerligt till Sommarteatern, mer än till något projekt eller arbete denna våren. Just nu känns det mer attraktivt än något smink- eller scenografijobb i sikte. Jag vill repa och lära och ta ut mig alldeles och spela teater och vara lycklig! Så sa jag till G. Då sa han till mig;

G: Larsson, du kan ha ställt dig på fel sida scenen.
R: Ja, jag kan ha ställt mig fel sida scenen.
G: Ställ dig rätt då.
R: Hur då ställ dig rätt?
G: Sök TH, din dummer! Jag tror du kan!
 
Tja, du G. Vi får se. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0