Larsson och Lindmark letar lya

"Käre John..." Detta har hänt: Vår nästan perfekta lägenhet på Kungsgatan 94 har gjort slut med oss via sms. Jäkla PRIBO, dubbelannonsera sådar! Vanligt dödligt folk har ju inte en ärlig chans.
Idag tog vi nya tag. 2:a, Alice Tegnérs väg, Möllebacken. Den släpptes kl 13 idag och jag logga in och anmälde mig på sekunden. Smidigt, snyggt, självsäkert.
Vet inte om man vågar hoppas på den här heller... Det är ändå åtta dagar till vi får veta något. Allt kan hända.

Vi började på ex. jobbet idag. Väldigt blygsamt. Googlade och drack jos. Några idéer smög sig fram, skor, 'Min modiga mor', väskor, el- och gasledningar, jordgubbsland, glasexplosioner. Sen gick vi hem.
Den sedvanliga stressen, paniken, ångesten och vanmakten har inte infunnit sig än. Gu' signe Styrbjörn Engström för det, världbäst handledare!

Just nu är det en såndär period.  Jag är trött. Trött på att fönstrena inte går att stänga ordentligt. Trött på att det drar kallt precis hela tiden, att det tjuter i ledningarna så fort man blandar varm och kallvattnet, att vattnet är brunt av rost så fort det är kallt om natten. Trött på att bara få tid till tvättstugan var tredje månad och behöva tvätta i badkaret under tiden däremellan.
Jag trivs egentligen, det är bara en såndär period. Det är inte roligt att komma hem.
Imorgon kl 14 blir allting bättre. Tvättid. Så fort tvätthögarna kommer bort från golvet så kan jag städa ordentligt. Då kommer lägenheten åtminstone inte se ut som ett U-land längre.
Fast fortfarande ganska ensamt. Katt skulle man ha. Katt skulle man ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0