Larsson stökar till

Det var meningen att jag skulle städa idag.
Jag hade tillochmed lyckats uppbringa nån form av fan-va-gött-att-få-det-rent-känsla! Jag skulle packa upp stora resväskan, sortera alla skisser och teckningar och bara behålla de som faktiskt är nåt att ha, få undan klädberget på golvet framför stora spegeln, panta julmustflaskorna, diska och hutta ut pappersinsamlingen på gården. Och kanske tillochmed hinna stämma fiolen.
Visste bara inte vart man börjar. Jag började över allt. Lite här och lite där. Inget blev färdigt. Det gick fyrtiofem minuter, sen tröttnade jag. Det ser fortfarande ut som hej-kom-och-hjälp-mig, högarna är bara omgrupperade. Klädberget är nu tre klädkullar; rent, smutsigt och vet ej. Jag sparade sju skisser och resten åkte i papperinsamlingen (som står precis innanför ytterdörrn). Resväskan flyttade jag bara på, forfarande halvfull.
Jag har pantat. Det var julmustflaskor för 33 pix(!) Ja, jag har ett beroende!
För slantarna köpte jag mjölk, apelsiner, nån slags fetaliknande ost och en munk med rosa glasyr och krymmel :)
Restan av dagen har jag spenderat i soffan framför Sex and the City, orka inte göra nåt mer. Den här förkylningen tar kål på mig!
Idag har varit en bra dag, bortsett från allt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0