Regina er vild med Ænglesyn!

03.07.
Sitter med manus och teckningsprylar. Änglasyn av Dejan Dukovsky.
(Mitt och Hedvigs ex.jobb; LarssonochKynässcenograferar).
Änglasyn. En utav de råaste, ärligaste pjäser jag läst. Om krig och våld och änglar, skruvad, kladdig och sann. Om vilka som är änglar, vilka som som är oskyldiga, vilka som överlever och vilka som sagt att det är ok.
Jag är galet peppad, finns många scenografiska tankar, bilder, idéer. Oändligt med möjligheter. Kanske ett jordgubbsland på scenen, skådespelarna blir jordiga och leriga om benen? Massa idéer. För många, jobbigt många :)
För en vecka sedan hade vi kollationering med te och levande ljus. På Lillan i Lund. Det känns fint över lag. Produktionens medelålder är lägre än skådespelarnas. Vi är minst. Det känns bra. Stora M sätter ljuset. Ska bli trevligt. Pomme regisserar, ska bli intressant. Jag och Hedvig scenograferar. Ska bli galet!
Jeg er helt vild med Ænglesyn!
Och dessutom dansk (?)  Man blir lätt det. Smyger sig på en liksom bakifrån. Man märker det inte, men det är lätt hänt med Loa och Jan och Katrine och Cathrine som man lär sig massor av. Lätt hänt. Åtminstone för mig.

Hej! Jag heter Regina och jag har vänt på dygnet! Ur led är tiden, ve att jag är den som är satt att vrida den rätt igen. (Eller nåt mindre pretentiöst).
Det är inte lördag längre, men det är fortfarande fest i stan. Skulle vara trevlig om stan kunde gå och sova snart. ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad kul att du med skaffat blogg!

2009-01-11 @ 13:24:31
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0