Träffa familjen

Lördagar är världens bästa dagar om man har nåt för sig. Att bara gå och drälla är en ytterst dräglig syssla i sig men jag är hellre ledig en vardag och bara går hemma och fiser, bättrar på stickningen och glor på Hem till gården. Jag finner det mer högtidligt att kunna vara göra-ingenting-ledig på en torsdag än att låta en lördag rinna ut i sanden.
Igår hade jag massor för mig. Jag spenderade min förmiddag lightbakis efter en härligt natt i utkanten av stan, på ensamblefest ála Mansion de Santesson dagen innan. Jag klarvaknade runt snåriga tio på förmiddagen. Alla andra sov. Ingen idé att ens försöka få liv i sällskapet. Som att uppväcka döda.
Så småningom vaknade de döda iallafall och halv åtta om lördagsaftonen cyklade jag hem till familjen, hans familj. Det officiella mötet. Middag. Hemvändande syskon med flickvän och föräldrar kring ett aldrig sinande bord. Mangosalsa är gott och jag har aldrig kännt mig så välkommen någonstans, knappt ens hemma där jag bor. Jag gillar. Hoppas man får komma tillbaka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0