Barba Sill

Vilken dag. Kostymprovning idag tio till tolv. Gick som en dans. Jag ska gå i kläder från bl.a. My Fair Lady , en underskön pertolblå skapelse med släp från 1900; Smugglarkungen , en senapsgul klänning från 1920, som är det sötaste jag sett, samt får mig att se ut som sju år; och en banangul Twiggykopia med vita lackstövlar från 1960. Samt, som finalnummer, en giganstisk, hysterisk och helt obetalbar sillkostym från S.O.S! Jättesillen är totalt formlös, jag såg mig i spegeln och tyckte mest jag liknade Barbafamiljens longlost silverfjällige son, Barba Sill. Milde himmel!
Min modellkarriär har satt av i raketfart. There's no stopping me! Fenorna bara bromsar upp litegrann.

Idag klippte jag mig på Leep School of Hair på Kalendegatan. Eller.. Frisörelev Annika klippte mig. Väldigt långsamt. En timme och trekvart. Min kvinnomagvärk gjorde tiden outhärdlig, och ett tag, när hon klippte om luggen för sjunde gången, ville jag bara tacka för mig och gå hem. Jag härdade ut och nu har jag en frisyr, helt klart värd ca 129 pixeluringar och inte ett öre mer. Vilket faktiskt var ganska exakt vad jag betalade. Imorgon, när jag inte är frisörstylad längre utan faktiskt ser ut som mig, kan jag komma med ett uttalande huruvida jag tycker om min nya frisyr eller inte. Jag väntar oxå med att lägga ut bilder. Mest för att jag är det tröttaste jag har sett.

Min dator har lagt sig till med ett smärre förståndshandikapp under helgen. Äntligen har jag hittat buggen och återställt allt. Mobilen är och förblir dock efterbliven. Handsfree finns inte att köpa till helvetet och jag får strålningshuvudvärk efter att ha talat i två minuter i telefonen. Med tanke på hur lite jag har gemensamt med Von Anka så kommer jag ha avlidit i hjärntumör innan jag får råd med ny mobil. Tusan.

Spontant och bra. Klockan är tjugotvå och jag har just gjort potatisgratäng. Förtäring pågår. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0