Det är mycket

Hej. Jag vet inte om jag orkar. Hanka mig fram. Visst har jag det bra. Men min K bor trehundra kronor bort tur och retur. Det är inte roligt att alltid behöva oroa sig. Att behöva vända på samma slant fyra gånger innan man använder den. Jag har slitit till bristningsgränsen utan lön eller ens tack. Inte ett jobb i sikte, inte utan körkort. Utan körkort inget jobb, utan jobb inga pengar, utan pengar inget körkort.
Jag vecklar ut mig på soffan och försöker andas. Det finns saker jag kan ta mig för. Frågan är väl om jag duger till. Och hur ska man veta om man duger om man aldrig någonsin får svar på frågan om. Om man gör det. Svårt att tro på nåt man aldrig hört talas om.
Bruna ljus, prinsessbakelser och hett kaffe. Världspremiär och skådespeleriturné. Höstgrytor och höstkoftor. Jag känner mig tom inför alla begär. Jag vet inte hur jag ska ta mig an. Allt. Pengar. Att något så egentligt trivialt som pengar är käppen i hjulen som är livet. Pengar och talang. Att vara utan.
Den kommer smygande, och den är punktlig. Höstdepressionen.

Publikens fråga varför det är skönt att sluta spela Hem till Havet finns många svar. Det är en tung pjäs, det tar på en. Man engagerar sig i karaktärerna, personerna, människorna. Ödena.
Jag har spelat en roll som jag upplever inte givit mig någon större chans att helt visa vad jag går för, men det är kanske egocentriskt att ta upp, hör inte hemma just här.
Det är en härlig grupp människor som spelar Hem till Havet, om än så otroligt olika i bakgrund och vitt skild teatersyn, det frestar på stundom. Man kan inte alltid ha fantastiskt roligt.
Det gör mig också fantastiskt arg att den som fått produktionen att funka, som drivit produktionen framåt, underbaraunderbara Nina, vår regissör, står helt förbisedd i alla tack och hav av blombuketter. Det är fan skamligt. Jag skäms för andras skull, som inte har en aning, som hyllar fel folk.

Tack. Hej. ♥

Kommentarer
Postat av: Publik

Kära Kära Kungen, tack för att du förklarar. Jag förstår dig nu. Din roll var ganska återhållen, så det fanns väl inte utrymme att spela ut, men du var jätteduktigt. Less is more! Beträffande hyllandet av personer så antar jag de flesta blommorna kommer från anhöriga, den biten kan man inte komma ifrån att den blir orättvis. Sen är det förstås skam om inte de som borde veta bättre missar Nina.



Slutligen. Du mer än duger och du har talang. Jag kan bara uttala mig om det du gör på scen, men det är säkert så i riktiga livet också. Men jag förstår dig, mer än väl, när du känner så. Sitter själv utan jobb och pengar. Det tar på självförtroendet, men tro mig, det kommer dagar för oss också. Försök njuta av den fria tid du har, en vacker dag saknar du att kunna gå ut och sparka i lövhögarna. Take care.

2009-11-11 @ 10:25:48
Postat av: Publik

Oops... Det ska förstås vara:

"Sen är det förstås skam om de som borde veta bättre missar Nina."

2009-11-11 @ 10:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0