Helgen vecka fyrtioåtta

Hej! Helgen vecka fyrtioåtta. Inte bara en Bob Hund-visa. Jag spenderade min klokt. Jag är mycket nöjd.
Fredag. Vinkade av sambo på färden mot scenskolasökningar och godavännerslag. Sedan tog jag mormor under armen och ställde mig i kö. I tre jävla timmar, utomhus. Det regnade. Vi stod i kö i regn och blåst i tre timmar för att inte bli sjuka. Nummer 692, det var jag det. Nu är jag sprutad och klar. Min vänsterarm har haft en stadig fylla sedan i fredags. Ont gör den oxå. Fasansfullt. Mormor hittade en trevlig gosse i kön. Jag tyckte han va lite för ung för henne, men jag sa ingenting. Efter vaccinationen, under middagen på Christins, förklara min ömma mormoder att hon försökt tussa ihop den trevliga gossen med mig. Jaså, sa jag bara. Tänk, att efter att tillochmed ha träffat min älskade K så minns hon ändå inte att jag är upptagen. Det vill säga inte singel. Alls. Någonstans. Senare på kvällen undrade hon om jag ville att hon skulle fråga moster om jag fick följa med på nåt annandagskalas, det skulle nog gå bra, eftersom jag är själv, som mormor uttryckte det. Alltså singel, vilket jag alltså fortfarande inte är. Jag har nog faktiskt aldrig varit så ickesingel som jag är nu. Gamla dam, hon hör det hon vill höra och ser det hon vill se. Tydligen ser jag ut som en olycklig tjugutreåring, sittande högst uppe det berömda Glasberget. Som nån man måste förbarma sig över och tussa ihop. Jisses. Mamma kom till min räddning och så var den konversationen över.
Lördag. Jag vaknade hos mor och far med kallbrandssymptom i armen. Eller inte så illa kanske men ont gjorde det och hade liksom inte så mycket känsel i den så att det störde. Mor och far matade mig och skjutsa mig till Systembolaget. Och köpte ut. För första gången i mitt usla barnaliv köpte de ut. För mitt nybeställda leg har kommit på avvägar. Racksingen. Men snällt av mamma. På eftermiddagen kom min K i en bil. Vi somnade direkt. Han var Kulturbolagetbakis, jag var vaccinbakis. Vi vaknade och spisade pizza, godis och billigt bubbel framför underlig film och kakelugn. Härligaste kvällen på länge. Min K var hos mig och vi var ensamma hemma.
Söndag. Det gjorde tilloch med ont att duscha min stackars arm. Undrar hur länge den kommer vara obrukbar? Vi tog en lämnatillbakahyrfilmenpromenad och åt frukost i Ingvarssonska residenset på Pengaberget. Jag tycker om att vara där. Eftermiddagskaffe hos Lille V. Lille P ar oxå där. Vi lyssnade på Fläsksoldater och skvallrade om sommarteatern. Sedan vinkade jag av lilla kärleken med kyssar i Pingstkyrkeskyltens stämningsfulla lysrörssken. Kallt var det och jag ville gråta lite.
Söndagkväll. Värmd pizza och SATC. Snart har helgen vecka fyrtioåtta tagit slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0