Psst och osynligheter

Hej. Jag sitter på femtevåningen i etagelägenheten på Spångatan 36 i gamla hemmet Malme Stad. Premiären och andraföreställningen avklarad med galans och nu har jag två spellediga dagar innan nittonföreställningen på onsdagen. Jag har rymt. Från stress och magkatarr och lilla staden K. Söt i lagoma doser. Droppen som fick min blommiga kopp att rinna över var när jag på premiärdagen, fyrtiofem minuter före ridå kommer till scenen för uppvärmning och får se en motarbetare stå och patinera min scenografi. MIN scenografi. Magsåret blossade och brände.
Jag myser och fiser i K's breda säng, kikar på regnet och kvällen utanför. Snart ska jag till Svävareterminalen och hämta E. Hon är moster och fin och vi ska dricka kaffe i hennes lilla gröna rum på Xantippa. K är skådespelare och måste repa till sena natta ikväll,  därför leker jag med E sålänge. Imorgonkväll är jag VIP på Lillan i Lund. K har genrep och jag får titta. Vi spelar föreställningar exaktsamma dagar och tider veckan ut men med femton mil emellan så jag hinner inte se en ordentlig föreställning.
Jag har ont i magen. Inte av rymmahemifrånångest. Inte det minsta. Jag tror det är rödkålen. P visade mig och söta fröken M nya höjder i falafelhimlen tidigare idag. Härliga tider. Mätt och tjock. Rödkålsmjuk i magen. Fint det.
När jag kommer tillbaka till Karlshamn ska jag läsa premiärrescensioner och berätta mer om världspremiären Hem till Havet.
Fridens. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0