Tvåtimmarslyckan

Hej. Idag ringde en man till mig. Vi kallar honom Marcus. Ni förstår, jag svarade på en annons för ett tag sedan. På AMS, det gällde ett jobb. Mannen vi kallar Marcus ville träffa mig för en anställningsintervju och jag blev skuttande skrattande lycklig då min totala ekonomi är lika med de tvåhundra jag har på fickan. Woho! Betala hyran! Jag mindes inte helt vilket jobb det handlade om, jag har sökt ungefärligt hundretusentjugutvå stycken jobb på sistone. Jag vill minnas att det hade med besök och bokningar att göra och tänkte att det var ett receptiongig. Schweinbra!, sånt kan jag! Jag kollade upp annonsen på ams.se. Bra att vara påläst till intervjun liksom.
Lyckan varade i tvåtimmar och sexton minuter. "En förutsättning för att få jobbet är körkort och egen bil" Tack då. Något jobb kommer det verkligen inte bli. Jag måste ringa den vi nämner som Marcus och förklara att jag är en schmuck som läser dåligt och att jag inte kan ta jobbet för att jag verkligen inte har nåt körkort, inte ett enda! Galet jävla pinsamt och fruktansvärt illa. Håll tummen för mig, jag kommer behöva det.
Nå, jag hann vara glad en liten stund iaf. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0