Hejdå

Hej. Inatt dog jag. Brutalt. Mysiga gitarrkillen på Idol - inte så mysig. Som ett rovdjur i mörkblå mysdress och Ramone-stischa, och med en retrogul Sverigebag över axeln gav han sig ut på jakt i sevnska sommarkvällen. Som upptakten på en Wallanderfilm. Han kom tillbaka till lägerplatsen senare på kvällen. Bagen skramlade när han satte ner den. Såg och ben. Han såg att jag såg. Sedan blev det grisigt. Lång historia kort: killen slet ryggraden ur min kropp samtidigt som han mumlade att människosläktet var veklingar, ynkryggar som saknade ryggrad. Han lämnade mig. Lealös. Bökstavligen. Jag hann kråka ett kryptiskt meddelande till polisen (Wallander) och författa ett sms till min mor. Sen dog jag. Sms:et till K hann jag aldrig skicka. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0