Ett syskon åt min korg

Jag vart på Skitnära nyss och handlade Det-är-synd-om-mig-för-jag-är-snorförkyld-läsk. Utanför fångade något min blick. En pucklig stackars cykelkorg med söndriga hängen och bärhandtaget borta. Först blev jag lite sur och tänkte "Vaffan är grejen, varför har nån knyckt min skräpiga cykelkorg och dumpat den utanför närbutiken?"
Min gamla cykelkorg ser nämligen precis likadan ut, tilltygad och helsönder efter att jag vurpat med cykeln för ett par veckor sedan. Hemma på gården, vid husväggen bredvid min cykel stod dock korgen kvar, liten och deffekt med begynnande rost och såg ut att skämmas. Jag satte mig på huk med Cuba Colan i famnen och viskade "Se inte så rädd ut, det finns fler av dig" ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0