Larsson blir åksjuk

Jag blir alldeles snurrig av alla turer fram och tillbaka! Det borde finnas Postverket-piller, ungefär som det finns åksjukepiller!
Jag har tröttnat och snart ger jag upp. För snart en månad sedan beställde jag nytt mobilabonnemang. Det första som händer är att posten (dessa djävulens hantlangare) låter bli att eftersända paketet, vilket hamnar i Malme emedan jag sitter här i Karlshamn med avin (som eftersändes!) i hand och kan inte hämta ut den. Då ringer jag till posten; det tar en timme innan jag får dem att förstå att de sjabblat med eftersändningen och kvinnan ringer utlämningsstället i Malme och fixar paketet vidare till Karlshamn. "Bara att invänta nya avin!", kvittrar kvinnan och jag lägger på. Det kommer ingen avi på hela veckan och inte efter helgen heller. Då ringer jag posten igen och de menar att det ska gå bra att hämta ut på Malme-avin.
Så idag traskar jag till postkontoret på ICA, bara för att få veta att de just skickat tillbaka mitt paket till avsändaren. (NEJ!)
Så nu måste jag få tag på Halebop. Går det? Åh, nej. Inte ett nummer eller en mailadress så långt ögat når. Palla! Jag måste få tag på dem för att:
1, slippa få mitt teliaabonnemang avstängt av Halebop, vilket var ingick i deras tjänster, och,
2, slippa betala skyhöga avgifter för att inte hämtat ut ett paket jag aldrig fått.

Jag tror jag hittat ett telefonnummer på Eniro... Jisses vad nervös jag kommer va imorn när jag ska ringa. Jag är verkligen sämst på att vara barsk och bestämd. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0