Om film, om tårar och zucchini

Hej. Jag skriver hej för att det är artighet. Jag skriver hej för att jag har bestämt mig för att det är trevligt att inbilla mig att det är massor som läser. Så hej!
Helgen är egentligen slut, men jag fuskar och småtullar på måndagen. Jag har bestämt mig för att vara ledig fram till halv två. Då blir jag kostymör och skall så förbli hela veckan. Det och utställningsarkitekt. På lördag är det kulturnatt i lilla staden K. På Teatersmedjan sjuder det av liv och mitti smeten ska en Hem till havet-monter ståta med affisch, bilder, skisser och biljettinformation. Jag och Therese (min första assistent någonsin, hihi, eek!) ska fixa!

Helgen var underbar. K kom hit, jag mötte på station och vi grät litegrann, åtminstone jag. Oj, vad fin han är. (Vi är ett sådant par jag egentligen avskyr!) Vi har druckit vin, ätit brunch och fikat fint, vi har tecknat, spelat gitarr, pussats och lagat pizza, och mycket mycket mer. Lite parisromantik i lilla höstiga hamnstaden K!
Igår höll Sommateraterensamblen återträff, utvärdering och premiärvisning av Hemligheternas Tid - Filmen! Som vanligt var det hjärtligt, härligt och mycket obehagligt att se sig själv på duken. Jag sa JA! till Ödets Makt - sommarteater tjuguhundra tio.
K for hem på söndagkvällen. Visst är det evinnerligt trist att vara där han inte är men jag har aldrig tidigare fått ångest av att veta att nu far han. Klumpen i magen fick mig att gå upp flera kilon och K kramades längelänge och alldelesför hårt, och grät lite i smyg. Oj, vad fin han är! (Vi är ett sådant par jag egentligen avskyr!)
Until friday lilla djur!

Höstmat i långa rader kommer det bli, flera dagar i sträck. Av Ks jättefina mamma fick jag en mastodontzucchini, stor som en stock. En grön stock! Ikväll blir det ugnsgratinerat och porotsmos. Kanske en bearnaise och grännaknäcke med gräddost till det. Får se. Flott och gott!

Snart är det Hem till gården, min återuppväckta förmiddagslast. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0