Om snö


Godnatt. Hostan gör det ganska omöjligt att somna. Konstnären jobbar om natten. Block och penna. Suddsmul i sängen. Hjärta.
Och jag snöar. In. Pocketböcker, väckarklockor och rara koppar kan jag se på i timmar.
Och jag tänker att finskt är vackrast. Arabia (mamma! Langa över vardagsporslinet!) och Iittala (alla vet att jag är kär i Mumin) är likamed hjärta.
Svenskt femtital känns fint också. Gefle! Hello lover! Även om det är hippt och inne och sånt man ska gilla nu.
Jag gillat redan som skrutt. Punkt.
Och Chiefen och jag köpte väckarklockor i rader på Malmeloppisar. Och jag tänker att minst en vill jag adoptera efter spelperiodens slut. Då kommer man minsann upp om morgonen. Skränskrammel och hemtrevligt tickande.
Jag spanade på lakan, äggkoppar och kanske en tevekanna till migsjälv. Men icke ett vitten. Jag glömde bort mig och letade tillhyggen och rullbandspelare istället. Typiskt.
En bok blev det iallafall. En pocket för en tia. På Myrorna i Heleneholm. Tur. Det är en skrynklig en. Den lever och är läst. Jag spanade på Kitty-böcker från sextio-nånting med röda Wahlströmsryggar i långa rader på Emmaus också. En femma eller så stycket. Men jag lät dem stå. Jag hade ingen lust att bli retad av gossarna. Men jag ångrar mig nu. Jag e insnöad. Snösnö. Snö. Hjärta snö. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0