Om sista dagen i frihet


Min sista dag semesterdag är idag. Semestern som officiellt varat sedan i februari ungefär. Känns som sista dagen i frihet, som dagen innan skolan börjar ungefär. Fnisspirr och avgrundsskräck liksom.
Jag lyssnar på Jakob Hellman och är lite kär i smyg och minns tiden som sminkös på Moomsteatern. Herr Hellman gästspelade några föreställningskvällar och jag sminkade. Och han var himla snäll och såg trevlig ut för att vara fyrtio år. Bra man och bra musik.
Kaffe ur Muminmamman. Idag fick jag ännu mer arbete förresten. Regissören från i höstas ringer upp. Och nu gör jag scenografi och kostym till produktionen "Blindbock" som har premiär i oktober. Och får blygsam, men ändock en faktisk lön. Och efter det är det dags för "Världen är full av dårar", premiär nionde december. Ser man på nu rullar det nästan som av sig självt.

Kanske hälsar vi på katterna ikväll.
Håll en tumme för mig imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0