Om tålamodet

Jag blir sviken. Gångpågång. Av mitt tålamod. Jag vill ta alla mina grejer och bära över i lägenheten. Nununu! Hur svårt kan det vara och hur långsamt hade dagarna tänkt att gå?
Men vi fick inte nycklarna tidigare. Den trettionde ska vi besiktiga. Måndagen. Får man nycklarna då, eller måste man vänta två dagar, liksom bara för att. Katterna kommer den första. Det vore gott att ha flyttat måndag-tisdag. Sug annars. Sug om katterna ska behöva sitta på ett rum och gråta medans vi panikflyttar för att de ska kunna komma ut så fort som möjligt.
Kanske borde vi kratta startgropar i helgen. Ifallatt.

Jag kan omöjligt sova efter det att Konstnären gått på jobbet. Fönstershoppar färglada tyger och mockasiner på Tradera. Funderar på vad jag ska göra utav dagen. Mer än att powernappa till Beverly Hills strax innan jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0