Om kära som lämnat oss


Elsa har bästa färgklickskombomattan och bästa pälskamraten. Heja!

Det är fyra dagar till jul. Jag har en julklapp eller så kvar att köpa.
Katterna har flyttat. För en liten vecka sedan. Det känns fortfarande otroligt tomt. Häromdagen köpte jag nästan sand på Hemköp. Jag hade förträngt att vi inte har små lejon hemma längre. Jultomten, en kattunge tack. En som kan kissa på toa.
Soffan har också flyttat. Till soptippen. För små lejondjur med svårighet att identifiera olämpliga toaställen. Har läckt i den. Och den gick inte att rädda. Efter åtta rengöringar med olika hyfsat miljöfarliga preparat. Satt stanken fortfarande kvar. So long! sa vi. Inget att göra åtet. Bara att spara till en ny. Gamla sängen tjänar som soffa. Sålänge liksom. Helt okej.

Vi har fått en gran. Av Konstnärsmamman och Konstnärspappan. Som en juleklapp i förskott. Som plåster på soffsåren. Den är kort och tjock och doftar himla gott.
Och jag har monstruös huvudvärk. Så nu ska jag dra rullgardinen mellan mig och omvärlden, och täcket ända till hakan och sova en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0