Om lördagskvällen

Jag läser statusar på fejjan om. Folks lördagsfestligehet och julförberedelsemys. Om ala som är friska och har det gött med. Vänner och andra de känner.
Själv har jag feber och en ny förkylning. Hemma i fåtöljen. Och nyser skaller i molekyler, skräms. Katten i knät skiter knäck varje gång. Stackars lille.
Ser Morden i Midsomer och spär ut whiskeyn med cola för att kunna dricka den.
Storekatten hetsäter Mjau och kräks litegrann. Konstnären jobbar på teatern all vaken tid. En vecka till premiär, då jobbar man dygnet om. Inget ont om det.
Jag har massor att sy men orkar inget. Ser eftertexterna på Hairspray. Köper julklappar på internet, kolla bloggar. Tänker att det finns så vackra hem och sörjer skilsmässor mellan människor jag aldrig kännt. Känns så synd. Vem det än drabbar.

Jag nyser och är ohjälpligt trött. Tar lillekatten och meswhiskeyn. Vi ska läsa deckare i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0