Om en söndag


Hej. Idag är det söndag i Reginakroppen, den är inte sig lik. Reginakroppen är suddig och svag. Den är tung som våt sand. Den sover inte längre och huvudet. Och nyckelbenet värker ohjälpligt. Jag är så trött så trött. Så trött. Och saknar K. Ohjälpligt.
Ikväll lapar jag i mig söta facebooksamtal med K, rea-julmust och överdoserar. Mina favoritserier. SATC och HIMYM. Jag övar mig på att ligga på vänstersidan. Det känns fortfarande. Obehagligt.
Imorgon ska jag ringa ett samtal. För att tacka. Nej till något jag verkligen hade. Uppskattat och behövt nu. När kroppen är trött och inte vill. Jag blev erbjuden att representera Teatersmedjan i Stockholm. Riksteaterns final av Ny Text! Det är det där med ekonomin. Jag har inte råd att ta ledigt. Det suger. Att leva på minimum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0