Om peppar och snö



Hej! Idag känns allt lite mindre tungt och jag har börjat peppa på missomarfester allaredan. Jag snöar in på teman och havet; Bellmans epistlar, ungdom och dekadens. Mousserande, klädkodade flerlagerskjolar och kanske en och annan kråskravatt och trekantshatt. Sjuttonhundra goes tvåtusental.
I annat fall Evert Taube, buteljöl, kaffegök, stråhattar, klippor, matroser och dans på bryggan.
I vilket fall: havet, picknick, vänner.
Annan pepp är lördag. Lediga dagen, filmpremiär och K. Jag är tusan så nyfiken på filmen!

I övrigt snöar jag in på Noa-kläder och hundvalpar. Och inredningsbloggar. Jag längtar väl till livet bortom kullarna, där jag är nötkärnefrisk, ekonomin är dräglig, jag har en lägenhet att bo i längre än ett år i stöten och kan träffa K när helst det passar. Och kanske. Kanske skaffar jag en liten luden. Ett litet djur åt Pelle.
För jag saknar fortfarande lilla Bimbonosen, det ska erkännas. ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

Bimbo! Finfin skiss/teckning/bild eller vad man nu ska kalla det ;)

2010-01-27 @ 15:04:36
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0