Om sug


Hej. Jag plöjer SATC och känner plötsliga sug. Efter cheesecake. Jordgubbar, färska kalla. Vita converse. Peelingpuff, i duschen. Shorts. Regn och sommarkvällar. Efter att inreda, en lägenhet. Färger, vindar och dräglig ekonomi. Solbrända ben. Varma, krispa pommes stripes från valfritt hak. Smörgåstårta med krämig fyllning och högar av rökt lax och räkor. Grillad kyckling. Grillad kyckling?! Efter en roll, Rollen, sommaren. Efter kärleken och tulpaner. Efter Smarties och K. I synnerhet K. Ett sug efter det som fattas. Just nu och som inte går att riktigt sätta fingret på. Det är lättare med cheesecake. Men det är tomt utan. Det. Och jag saknar. Det, och dig.
Ibland önskar jag. Faktiskt att jag kunde röka. Ibland känns det som om det hade lindrat. Som att somligt hade varit lättare att bota. Eller döva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0