Om söndagen

Det är fyr i ugnen igen. Vanlig syn häromkring. Håller oss varma och elräkningen nere. Och så är det ju. Bästa ljudet som finns. Och ljuset. Och doften. Ett evigt tjat om alla brasor vi sätter häromkring, jag vet. Finns iallafall sämre vis att hålla värmen på.
Nu halvligger jag i soffan. Jag dammsög tidigare. För mycket för tidigt. Jag har feber och nåt som skulle kunna vara början till migrän och nu är det nästan lite läskigt. Skakis och svag, varmkall och allt det där. Gånger hundra. Jag är sämst på att bara vila. Alltid får jag nån knäpp. Städa pysslasygåettärende. Egentligen inte konstigt att höstförkylningen aldrig tycks vilja släppa.
Varför är det bara drit på teve om helgen? Det är väl då folk har tid att vara sjuk? Jag drömmer om alla böcker jag vill läsa och lyssna på. Jag hoppas på mycket böcker i höst.

Jag väntar samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0