Om ett omvänt dödsbesked


Barbarella är cool. Det är inte Björn.

Glöm inte bort att du är värdelös.
Labbet spelar en låt med de orden i refrängen. Jag trodde Björn Rosenström (?) var död. Karriärmässigt alltså. Slut som artist. Jag trodde Sverige växt ifrån hans juvenila snuskmusik. Typ i mellanstadieåldern. Det var iallafall då jag sist hörde av honom. Tolv åriga Larsson på disco i matsalen, och jag minns att jag tänkte. Att det var konstigt att han kunde vara så gammal och ändå inte begripa ett skit om flickor.
Tydligen lever Björn Rosenströms musik. På CD. Som någon inne på labb äger. Och väljer att spela för oss alla klockan tjugonollett en tisdagkväll. Hur högt som helst.
Ska man. Jag menar är det oartigt om man inte säger tack? För jag vll inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0