Om höjden av effektivitet

Jag är dödens trött. Och kroppen säger Hej! ta hand om mig. Men jag går till jobbet jag. Cyklar och så. Sover för lite antagligen. Som i helgen tillexempel. Då ställde staden till med kulturnatt. Och Vi ställde till med Turbo i Teatersmedjans namn.
Niotillnio körde vi. Tolv timmar. Från larv till fjärilsliknande insekt. För det är det Turboteater är. (Höjden av effektivitet.) Från intet till färdig föreställning på tolv usla timmar. Varken mer eller mindre. Med Turbonoir och klassiska gestalter och svart underton. Och vi gjorde succé. Två fullsatta och stående ovation. CLOWNEN, BOXAREN, ADVOKATEN, MÖRDAREN, SKÅDESPELAREN i en marionettstyrd villervalla om varandra.
Och SEKRETERAREN tuggade så mycket tuggummi att jag fått ont i tungan. (Sår.) Och så tror jag att jag brutit ryggen. Fast bara litegrann.

Förresten står det om oss i tidningen idag. Här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0