Om hösttecknet


Jag fryser in i märgen och tänker på Ikea. Och på hösten då såklart. Att jag vill skruva nya hyllor och låta saker byta rum och köpa vitavita hotellakan. Jag vill slänga allt det gamla som stör och inte längre tillhör. Och så ska alla mattor få flytta in igen. Jag längtar och brygger te. I väntan på.
Jag har tackat nej till höstens teaterprojekt. Det gör ont och känns jävelpiss ungefär. Lite som att göra slut för att man är kär i kärleken men inte mer än så. Jag vill skådespela men inte om jag inte kommer utvecklas. Framåt, framåt. Och nu känns det bajs att inte ha något alls.
Och nog är det höst när jag fönstershoppar på Tradera.

Kommentarer
Postat av: Tess

Som sagt, ska se vad som kan göras med Johannespassionen ;).

2011-08-29 @ 18:52:31
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0