Om Knocke och Smocke

Följetongen om grannens badrumsrenovering.
Nollsjutretti ungefär igår ringde två hantverkare på. De ville komma in och mecka med varmvattenberedaren. Vi har ingen varmvattenberedare här, förklarade jag, den sitter i källaren.
Jag fick förklara samma sak en tre fyra gånger. Medan de stod med vår ytterdörr på vid gavel och släppte ut all värme vi lyckats elda oss till. Och fnissa åt mig, antagligen för att jag hade pyjamasbyxor på. (Jag jobbar hemifrån, mjukbyxor är min dresscode.)
Efter tio minuter med öppen dörr frös jag och. Snickarherrarna gav sig inte förrn de fått kliva in med skorna på och kika i badrummet. (Ifall det skulle finnas en liten vattenberedare i en vrå ändå.) Och då minns ene herrn plötsligt! Han var minsann med och renoverade vårt badrum för något år sen och då tog dom ut den gamla varmvattenberedaren! ...och installerade den nya. I källaren.
Vilken tur att han mindes det. Så vi slapp diskutera saken.

Kommentarer
Postat av: Syster Agnes

Tja, vad kan man förvänta sig av hantverkare? Man har ju sett det förr.

"Vi behöver inte byta badkar, vi bara ställer det på andra hållet." ;)

2011-02-17 @ 18:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0