Om axeln som inte ville

Min kropp är motvalls idag. Jag klev upp, tvättade håret och hoppade i sängen så att Konstnären skulle vakna ordentligt. Och sen i soffan. Jag torka håret i handduken och knycktetillkanskeminnsinteriktigt så krasade det himmskt i nacken. Och nu har jag skitskitont i nacke-axel-skuldra och lite ut i armen. Himmel! och ledsenmun.
Konstnären gör allt idag. Inklusive kammar mitt hår. Dummadumma nacke-axel-skuldra och lite ut i armen. Inget ordentligt gjort idag. Eller jo, jag har köpt underkläder, sprungit på Sara och ätit fisk. Och fått ett underbart litet brev som jag inte vet än vad jag. Ska svara på, jag har några papper och kontrakt att skriva på. Först innan jag vet om när jag är ledig.
Och så kollar jag blocket.se efter nyheter men. Det är lite tunnt. Igår såg vi underbara kattbröder och jag hann bli kär och döpa dom till Ponny och Mus. Idag var annonsen borta. Såklart.
Så himla klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0