Om tjugo minuter på badrummet

Jag har klippt mig idag. Jag gör det emellanåt, nån gång i månaden, som de flesta. Salongen finns i mitt hus. Samma port, och samma lägenhetsdörr. I vårt badrum. Tjuge minuter tog det idag. Hyffsat. Och det blev riktigt bra!
Det syns inte så stor skillnad, men det känns mycket mjukare. Och det är inte jättesvårt, men man ska passa sig förstås. Jag har övat på modiga människor sen fem år tillbaks och tar alltid tusen år på mig att bli färdig.
En gång klippte jag rufsbob på migsjälv. Rövsnyggt! men kanske lite väl ambitiöst. Och tog ungefär tre timmar. Nuförtin nöjer jag mig med toppar och gossefrisyrer.
Förståsigpåarna höjer ögonbryna och säger att lekmannen ska ge tusan i sitt eget och andras hår och låta proffsen klippa. Kan jag också tycka, i vissa fall.

Säklart klipper jag inte mig själv jämt, ibland vill jag ha lilla extra lyxen med pill i håret och luktagottgrejer. Och kanske färg tillochmed. Jag går till frisören efter varje storproduktion och laddar om, blir mig själv igen. Jag har redan en bild av hur det ska bli i augusti. Mm. Hälften så långt och bronsfärgat. Grejer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0