Om idag som igår


Kisse leker med symaskinstrampan under köksbordet. Nu är jag kostymör igen och ska hosta upp ett par sextonhundratalsbyxor till på fredag. Tilläggas bör att jag inte har fått nåt tyg än. Kanske imorgon men vem vet. Inatt kunde jag inte sova.
Igår var jag på Lennarts i Karlskrona och fikade bästa kakaohavrebullen i minne. Vi tog tåget först till Bergåsa, Thes och jag och såg oss omkring och tog sedan bussen till Karlskrona lite spontant och jag köpte en köksmatta än mer spontant. Och hela tiden regnade det.

Och jag som älskar Leif Krantz serier från sextiotalet reaskaffade mig Stora Skälvan och blev så in hålet besviken. Vicken skit. Samma regissör, samma författare och samma skådisar men totalt tvärdåligt. Min tillvaro rasade lite.

Och ingen bastu blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0