Om de första tjugosex metrarna

Jag jobbar hemma idag som alla andra dagar. I syateljén.
Jag köpte hem en kasse band att kanta och smycka sextonhundratalsspektakel med. Jippie, sa Monika, tivolit är i stan!
Jag jublade inte. När kisse klättrade i allt som tillhör teatern och trasslade ihop prydligt rullade band värt femhundratals kronor, till en enda jätteknut.

Här borde jag förstås haft fotobevis. En bild av kisse lekande med tjugosex meter bomullsband. Sådan bloggfiffig strateg är jag inte. Riktigt än iallafall. En kamera var det sista jag tänkte på jag hade fullt upp. Att trassla ut oss båda. Inget skadades såklart. Men Athos uniform är lite tuggad i ena kanten. Vem kommer se? Det är 3 meter till scen.

Jag har minst femtiotvå meter band kvar. Himmel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0