Om polyester och lite fisk på en tisdag


Foto:? Vackert är det iallafall.

Idag kombinerar jag för mycket kaffe med omöjlig polyester och sätter guldkant på småskit med enkel stjälksöm. (Som jag var övertygad om hette kedjesöm.) Jag syr färdigt en skjorta åt vår unga hjälte och drömmer om billiga sommarkläder till mig själv. Kompositören kommer på fika och Monika lär sig klättra i bokhyllan. (Tja, så länge hon inte skadar sig så.) Lite fisk på en tisdag, zucchini och Per Morberg på teven. Heja!, så att säga.

Stänger man av Spotify hör man hur tyst det är. Som hos en liten mormor där ibland bara vägguret hörs,
och andetagen då.

Och för första gången på länge skrattar jag högt åt Simpsons. Idag är en bra dag. Mycket bättre än igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0