Om vägen hem. Omvägen hem.


"Jag är inte en skum gubbe", sa han "min sfi-lärare sagt åt mig att pratas med folket jag möter" sa mannen på busshållplatsen. Och så skrattade vi. För han såg inte skum ut. Mest som en vanlig pappa. Som går på folkhögskola. Och så förklarade jag hur man listar ut tidtabellen.

Jag blev erbjuden skjuts från skolan men tog ändå. Bussen kändes som en bra ide. Och så kände jag för promenaden till hållplatsen. Rensa och vila huvudet. Och egentligen var jag väl inte hemma så mycket senare. Och idag somnade jag inte direkt när jag kom hem. Jag gjorde fyr i spisen och bjöd katt på en ostbit och sen satt vi i soffan under filten en lång stund och bara snickrade spellistor på spotify. Och så önskade jag såklart att jag hade den dära fantastiska boken om Lucien Lelong. Min gud.

Jag vet inte vem som tecknat. Vackert är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0