Om smock och kaffe utan mjölk

Jag vet inte jag. Vart dagarna och orken tar vägen. Jag skulle till skolan idag fastän. Det är lediga dagen idag, men. Det föll väl ur hågen. Jobbar med det jag kan hemma. Smockar och sprättar och ångrar och smockar igen. Smocka shorts på improvisation är ett helvete. Men det vart ju tanken med dem från början så. Nu blir det smock. Och nagelbanden blöder litet på svart viscose. Syns ju inte tacka gudarna.
Jag syr förresten i vår nya ateljé, kom se, den som är nyfiken. Konstnären räddade sågbockar från döden på teaterns gamla snickeri. Och så blev de där bockar skrivbordsben i vår ateljé. Som vackert på nåt vis. Nu när Panncentralen lägg ner.
Nu skrev jag inget om det där kaffet. Det va äckligt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0